Har du synpunkter eller klagomål på förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet eller grundskolan? Om vår verksamhet inte motsvarar dina förväntningar, om du eller ditt barn är missnöjda med något eller om du vill dela med dig av en åsikt gällande vår verksamhet, kan du kontakta oss. Det är viktigt för vårt fortsatta förbättringsarbete. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra verksamheter!
Kontakta verksamheten
Har du klagomål på något i förskolan, fritidshemmet eller skolan bör du i första hand vända dig till personalen. Kontakta exempelvis ansvarig förskollärare eller lärare. Tycker du inte att du får rätt hjälp eller gehör kan du istället vända dig till rektorn. Du kan också vända dig direkt till rektorn om du anser att problemet är allvarligt.
Kontakta rektor
Prata med rektor om ditt problem eller ditt missnöje. Du kan lämna ditt klagomål digitalt till rektor via formuläret, via mail rektor@blomenbergska.se eller via telefon. Om du efter kontakten fortfarande är missnöjd kan du kontakta huvudmannen, som är bolagsstyrelsen för Blomenbergska skolan AB.
Kontakta huvudmannen
Om du vill kan du vända dig direkt till huvudmannen. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av personal eller rektor. Om du vill ha en personlig återkoppling på ditt ärende behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. Du har givetvis rätt att lämna klagomål anonymt. Du kan lämna ditt klagomål digitalt via detta formulär eller via mail ordforande@blomenbergska.se . Har du inte har möjlighet att registrera dina klagomål digitalt går det bra att skicka dem med post till följande adress:
Ordförande Blomenbergska skolan AB
Blomenbergska skolan
Lästringe skola 5
61199 Tystberga
Vad händer efter du lämnat ett klagomål?
Vi kommer att kontakta dig gällande ditt klagomål inom 7 arbetsdagar. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar. Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet, men ingen återkoppling kommer att ske. Observera att alla inkomna klagomål blir allmänna handlingar som måste lämnas ut om någon begär dem. Som regel råder inte sekretess för anmälningar som kommer till en klagomålshanteringsfunktion. Bara i enskilda fall kan personuppgifter skyddas om personen har skyddade personuppgifter eller riskeras att förföljas (av särskild anledning).
Har du frågor om klagomålshanteringen?
Kontakta rektor alternativt huvudmannen.
Är du inte nöjd med huvudmannens hantering av ditt ärende?
Om du inte är nöjd med huvudmannens hantering av ditt ärende kan du göra en anmälan till Skolinspektionen. Kontaktuppgifter: skolinspektionen.se